MINDFULNESS

Mindfulness is je aandacht geven aan datgene wat er op dit moment in je leven aanwezig is, zonder daar iets aan te willen veranderen. Oftewel je leven leven met meer bewustzijn.

Met mindfulness leer je je gedachten van een afstandje te observeren, je brein wordt rustiger, je zal je beter kunnen concentreren, meer ontspanning beleven, leer je beter je persoonlijke grenzen bepalen en krijg je meer inzicht in jouw gevoelens en emoties. Je kunt uiteindelijk beter afstand nemen van problemen, je zal minder piekeren, je kunt beter omgaan met stressvolle gebeurtenissen en je zal meer dankbaarheid gaan ervaren.

Een belangrijk onderdeel van mindfulness is mediteren. Met mediteren leer je je aandacht en opmerkzaamheid te trainen terwijl je zit, ligt of wandelt en vaker in het heden aanwezig te zijn, in plaats van in het verleden of de toekomst. Fijne bijkomstigheid kan zijn dat je tijdens de meditatie heerlijk zal ontspannen, zowel fysiek als mentaal. 

Ik heb een aantal mooie meditaties gratis voor je beschikbaar gesteld, je vindt ze hier

 

COMPASSIE/ZELFLIEFDE

(Zelf)compassie gaat over vriendelijk zijn voor jezelf en voor anderen. Het kunnen tonen van vriendelijkheid en mildheid kun je ontwikkelen door middel van trainingen en het doen van meditaties.

Zelfcompassie noem ik ook wel zelfliefde. Liefde voor jezelf is superbelangrijk voor jouw welzijn en jezelf beter te kunnen accepteren. Meestal ben je strenger voor jezelf en mild(er) naar anderen, maar hoe fijn zou het zijn als je dezelfde fijne mildheid ook op jezelf kunt toepassen?

Door middel van compassietraining, affirmaties en meditaties kun jij hiermee aan de slag.

 

!! Binnenkort start ik met een online compassie training, houd de website in de gaten :)